9.16.2017

Є МЕЖА СЛОВАМ, АЛЕ НЕМАЄ КОРДОНІВ ПОЧУТТЯМ І МІСТКОСТІ СЕРЦЯ.

Вибачте, не виходила в ефір. часу було обмаль. Я повернулася.

 Поспішайте творити добро, життя таке коротке. 
 (О. Довженко)
 У світі так багато зла, жорстокості, грубощів.
 Діти бачать це щодня, вдома, на вулиці, з екранів ТУ, їхні серця черствіють.
Я вчу своїх дітей розкривати свої серця для добра, бути людяни­ми, не кривдити один одного, ближніх своїх. До глибини душі мене вразила стаття  Амонашвілі "Усмішко моя, де ти ?", надрукована у журналі "Завуч" № 19 2002р. стр. 3. На матеріалі цієї статті розробила цикл уроків з використанням притч, легенд, повчань. Це матеріал для учнівських творів-роздумів, роботи з синонімами, антонімами, для диспутів, диктантів та ін.

Що може створити енергія Усмішки?
Ось на що вона здатна :
- піднімає настрій тому, хто усміхається, і тому, кому усміхається.
- зміцнює бажання творити добро в тому, хто усміхається, і в тому, кому усміхається.
~ підвищує довіру до людей, одне до одного, сприяє виникненню й зміцненню духовної спільності.
- допомагає зародженню в людях віри, надії, любові.
- гармонізує характери людей, робить їх терплячими й поступли­вими.
- допомагає взаєморозумінню.
- притупляє злість, ворожнечу, ворджість, ненависть.
- робить життя людей гармонійним, радісним.
Звичайно, можна було б просто у вигляді диктанту записати ці твердження. Але ж "Готова відповідь - це смерть для знань". Тому учні, працюючи поодинці і в групах, складають твердження "На що здатна Усмішка",
- продовжують розпочату вчителем фразу.
- вводять в речення окремі поняття "злість", "гармонія", "терпля­чість".
- переконують один одного, застосовуючи факти, докази у
правильності своїх суджень.
Комунікативна лінія уроку дотримана. А як же бути із здобуванням учнями знань, формуванням умінь та навичок? Ці матеріали використані на уроці у 11 кл. За темою: "Систематизація та поглиблення знань з синтаксису та пунктуації словосполучення та речення".
Отже, паралельно учні повторювали поняття: словосполучення та речення, їх будова, типи, функції у мові. Жодне слово на уроці української мови чи літератури не повинне бути безбарвним. Слова - зернята, які, падаючи в душі, проростають плодючими паростками добра, людяності, вірності.
У своїй роботі я прагну до того, щоб мої діти розуміли, що "кожен із нас є Сонечко, якщо в серці тепліє Усмішка для інших",
*   *   *

2 коментарі: